Een op de vier Amerikaanse tieners zou crypto kopen als ze geld zouden krijgen om te investeren, blijkt uit onderzoek

Published on 7 September 2021 at 13:44

De resultaten van een nieuw onderzoek suggereren dat tieners er nog steeds meer van overtuigd zijn dat de aandelenmarkt is waar ze zouden moeten investeren, maar crypto is populairder dan alternatieven zoals onroerend goed.

Onderzoekers hebben geprobeerd de perceptie van Noord-Amerikaanse tieners over de aandelenmarkt, cryptocurrencies en andere investeringen in het GameStop-tijdperk met een hoog octaangehalte te onderzoeken. De resultaten toonden aan dat cryptocurrencies een voorsprong hadden op sommige andere activaklassen zoals onroerend goed, waarbij 25% van de tieners zei dat ze in crypto zouden investeren als ze hypothetische fondsen zouden krijgen, vergeleken met 24% in onroerend goed.

 

 

43% blijft ervan overtuigd dat het het beste zou zijn om hun geld op de aandelenmarkt te beleggen, maar een groot deel - 37% - zei dat ze helemaal zouden afzien van beleggen.

 

 

Deze resultaten zijn afkomstig uit een onderzoek dat medio juli van dit jaar gezamenlijk is uitgevoerd door Junior Achievement en RSM US onder een kleine steekproef van iets meer dan 1.000 tieners in de leeftijd van 13 tot 17 jaar. 39% van de respondenten die de GameStop-saga op de voet hadden gevolgd, was het eens met het idee dat beleggen in de aandelenmarkt een geweldige manier is om snel geld te verdienen, terwijl 20% van mening is dat handelsaandelen over het algemeen te riskant zijn. Toch blijft 40% van mening dat aandelen voordelig kunnen zijn als langetermijnbelegging.

 

 

De leiders van het onderzoek hebben aangegeven dat ze ernaar streven om het vertrouwen van tieners te herstellen dat het kopen op de aandelenmarkt echt in hun belang is en om het negatieve beeld dat ze mogelijk hebben te temperen nadat ze getuige waren geweest van het lot van de particuliere beleggers van GameStop - in tegenstelling tot hedgefondsen - tijdens de shortsqueeze. In de woorden van Jack E. Kosakowski, President & CEO van Junior Achievement USA:

"Deze resultaten laten zien dat het recente fenomeen 'meme-aandelen' een negatief effect zou kunnen hebben op de perceptie van tieners over wat het betekent om in de aandelenmarkt te beleggen. Gezien het feit dat de aandelenmarkt een belangrijke rol speelt bij het helpen van talloze Amerikanen om een pensioen veilig te stellen, is het belangrijk dat we het helpen demystificeren voor de volgende generatie."
Junior Achievement en RSM hebben geprobeerd de indruk van tieners te veranderen door educatieve programma's voor de aandelenmarkt te promoten, inclusief gesimuleerde beurservaringen en een curriculum dat is ontworpen om de basisprincipes van beleggen te verduidelijken. De uitdaging waarmee ze worden geconfronteerd, is dat, volgens de resultaten van hun onderzoek, een verdwijnende meerderheid - 51% - van de tieners zei dat ze geloven dat de aandelenmarkt 'een goede zaak' is voor gewone mensen.

 

 

 

Zoals eerder vermeld, is in veel delen van de wereld een toenemende afhankelijkheid van speculatieve investeringen opvallend geworden onder millennials die worstelen om te overleven in een tijdperk van onderdrukte lonen, een onzekere arbeidsmarkt en verbiedend hoge vastgoedprijzen.

 

 

In tegenstelling tot de afhaalrestaurants van Junior Achievement, betoogde Lee Han Koo, een professor economie aan de Universiteit van Suwon in Korea, eerder dit jaar dat de moeilijke sociaaleconomische omgeving bij veel jonge mensen de "wanhopige" perceptie heeft aangewakkerd dat daghandel een " once-in-a-lifetime opportunity” om uit hun onoverkomelijke financiële onzekerheid te breken.


«   »

Add comment

Comments

There are no comments yet.